30 minuten

zaterdagmorgend 10 uur stond Phillipe en mezelf voor het hoofdkwartier van Tony .
een nieuwe stek zouden we vandaag aandoen met de kayak ,maar mijn mirage drive moest nog hersteld worden . en met deze twee handige harry's ging dit wel lukken !
een uurtje en enkele tassen koffie later , waren we gereed om te vertrekken .
het weer zag er maar somber uit , helemaal grauw en bewolkt en een matige noordoost .
het water was vrij helder en er stond een deftige stroming hier .
het bleek een taaie sessie te worden . een tweetal uur voor hoog tij zijn we er op gegaan . een uurtje na hoog ging het bij mij even los met behulp van de vertrouwde gunnish .
de aanvallen waren niet zo agressief als anders maar toch nog 2 baarzen mogen landen , 1 gelostte en wat volgers . de grootste was 74 cm groot . het was wel even paniek . ze had de plug helemaal naar binnen geslokt en zat met de achterste dreg tussen de kieuwplaten .
net alsof ze doorhad dat dit een moeilijke operatie zou worden , bleef ze put stil liggen .
ik heb zo goed als geen beschadiging bemerkt na het verwijderen , zelfs geen bloed .
en bij het terug zetten ging ze er vlot van door .
hierna was het stilgevallen op die plek . goed voor een half uurtje actie .nog enkele uurtjes tot aan laag tij met de dropshot bezig geweest . een paar kleine visjes was de buit voor Tony & Phillipe op deze dag  . niet zo leuk natuurlijk . en volgens mij had het grotendeels met dat weer te maken . zaten we met een laag drukgebied ofzo ? of die wind ?




sweet revenge

zelfde plek , zelfde moment van het getij . nu een uurtje later dan gisteren .
de gunnish hing klaar . de blik op scherp en in het gedacht ; nu ga je me niet hebben liggen . ik ben er klaar voor ! zelfs een beetje te veel er klaar voor . er was nog maar nauwelijks stroming of daar vloog het kunstaas . dus het eerste uurtje was voor opwarming .
het begon eigenlijk nogal heel subtiel . af en toe verschenen er wat kolkjes op een meter of twee van mij af . tot op een gegeven moment een hele deftige . aha ze zijn er ! let the party begin !!!!!
resultaat van die avond was 5 baarzen geland , 3 gelost en veel mis aanvallen surplus .
de grootste van 70 pakte op een Ima skimmer met enkele haken , namelijk Gamakatsu single 56 . deze vis heeft mij er dus van overtuigd dat het geen probleem is om te haken . mooi in de bovenlip en ohzo makkelijker te onthaken . heb ondertussen al een plug of tien met enkele haken voorzien . nu wel nog ander merken aangeschaft om te zien wat het beste resultaat gaat geven . als je dit doet , zorg er voor dat het gewicht ongeveer hetzelfde is van de haken t.o.v. dreggen . 
ja enkele foto's waren niet denderend , maarja heb je een gedacht van de vis hé .
super avond gehad , zo mag het elkes keer voor mij zijn .
tot de volgende .