1ste vis van 2012

afgelopen zondag had Raf ervoor gezorgd dat we nog eens met enkele andere kayakvissers een gezamelijke vistrip zouden ondernemen. en dit op het Haringvliet , bij het haventje van Den Bommel .
ik moest m'n voorbereidingen dezelfde dag nog maken , met als gevolg : dat ik enkele uren later was dan de rest . persoonlijk vond ik dit niet zo erg , want ik ben totaal geen fan om met koude temperaturen m'n vingers en tenen te gaan geselen .
eenmaal op het water , viel het nog redelijk mee . wat ik bij Ronald las , dat er 's morgends geen zuchtje wind was . bij mijn aankomst was er toch al een 2 Bf bezig vanuit het noordoost .
nadat ik met de meeste kayakkers een babbeltje had geslagen , zijn we zelf begonnen om een visje aan de haak te slaan .
de vangsten die dag waren niet al te super . enkele snoekbaarsjes en een dikke baars van 50 werd me verteld . veel hoop had ik er al niet op.
toch maar even een shad op een kopje van 18 gram er aan binden . ik liet me gewoon met de wind meedriften . de shad stuiterde rustig over de bodem , tot ik door had dat ik al even op vrij ondiep water bezig was . ik denk zo tss de halve en een meter dat er onder de boot stond .
en toen plots zo'n hevige pits en als reactie , een even hevige aanslag die de vis haakte .
als antwoord kreeg ik een mooi slipgeluid te horen . een drietal keer rolde er enkele meters af  en kolkte er iets aan de oppervlakte . m'n eerste gedacht was ; dit moet een snoek zijn . de strijdlust begon al wel vrij snel af te nemen en de twijfel aan snoek nam toe .
dit is een snoekbaars en nog een mooie ook !
na de onthaking de snoekbaars even op sleeptouw gepakt en tot bij Daniel gevaren om deze op foto te zetten . na de foto eventjes nog opgemeten , 70 cm , om terug te laten zwemmen daarna.
na nog een klein uurtje vruchteloos vissen , terug gekeerd naar het haventje , waar de meeste al bijéén stonden met een glaasje bubbels . nog lekker een uurtje staan keuvelen en met een blij gevoel naar huis gereden . het was voor herhaling vatbaar !


Geen opmerkingen:

Een reactie posten