bad ass slug-go

dinsdag na de middag even naar Vincent bellen . misschien heeft hij zin om wat makreeltjes te gaan vangen .
de kayak is even uitgeschakeld nu . ik moet nog even wachten op een gelijkaardige drum voor m'n Mirage drive . degene die ik had meegekregen overlaatst is van het type 2 en deze past niet op het oudere systeem .
bon , Vincent had wel zin om te makrelen . spinstokjes mee en enkele lepeltjes .
na een uurtje in de auto , kwamen we op de beloofde stek . man hier staat een stroming  .
komt er nog bij dat je boeggolven krijgt van passerende zeeschepen . surtout een stevig windje uit het noord-oost , die het water liet opspatten . soms dacht je dat het makrelen waren , maar dat bleek niet waar te zijn . 
maar toch ! de eerste worp was voor ons beide al raak . haha zalig toch hoe die beestjes tekeer gaan . moesten die een pak groter worden . man , dan was dat de sportvis bij uitstek !
ik stelde voor om nog een tijdje te wachten eer we ze gingen meenemen . we vangen er nog genoeg . dat dacht je dan ...
na nog een visje of drie , viel het zo wat stil . na een poosje kreeg ik er wat genoeg van en kreeg ik even zin om een zeebaarsje te strikken . gewoon een slugo op een weedless hook en zonder verzwaring van lood . er stond nog een een dikke meter water over de dijk te stromen waar de slug neerkwam . na enkele seconden een fijn tikje met kort daarop een deftige tik . slok ,naar binnen die slug ! en daar vertrok even de trein . wow hier heb ik m'n werk aan . de vis trekt meters draad af maar ik laat hem niet te ver gaan want het ligt er vol grote stenen .
na een viertal minuten komt ze eindelijk binnen handbereik . wauw da's een dikke !
even de meetlat erbij ... m'n grootste tot nu toe , 80 cm juist .
na enkele foto's heb ik ze wat op adem laten komen in een poeltje en na een poosje was ze fit genoeg om in de stroming terug te zwemmen . dit kan niet meer stuk !mijn dag was goedgemaakt , meer moest dat niet zijn mh .
nu de avond er lag aan te komen werden de makrelen terug wat actiever , zodat ik na een uurtje nog een 8 tal makreeltjes kon meenemen .
morgen heb ik nog een halve dag , wat zullen we gaan doen ?




Geen opmerkingen:

Een reactie posten