lang weekend

Heb de laatste 5 dagen , een 4-tal pogingen gedaan om wat baars te vangen. wat me wel gelukt is , maar het was hard werken .
zaterdagavond naar de Westerschelde , m'n favoriet stekje gaan opzoeken. van ver zag ik dat er 2 man bezig waren . even naar Georgie bellen : "hey Georgie , ben jij toevallig op de Westerschelde bezig ?", "euh  nee , zit aan't kanaal GT op de snoekbaars."
wie zou dat zijn ? toch maar eventjes gaan kijken . onderweg naar hen , zag ik één van hen een mooie baars vangen. eventjes een vriendelijke babbel mee gedaan . bekende één van hen , dat hij de plek had gevonden via een filmpje , dat we daar vorige maand gemaakt hadden . toen ik hoorde hoeveel tijd en kilometers dit in beslag had genomen , had ik zoiets van; zolang er maar sportief gedrag aan boord wordt gelegd , is het o.k.
ik ben dan maar wat verder gaan staan , op een ander plekje. het was niet gemakkelijk hier . met de wind schuin op kop , kon ik niet ver geraken . met momenten als de wind wat luwde, kon er toch wat afstand gemaakt worden . en telkens na zo'n worp was het dan raak . geen grote baarzen , maar wel leuk om ze zo ver te haken . 6 stuks kon ik landen . 1 van rond de 50 cm . en de rest , scholenbaarsjes . alles op de flash minnow , ja weer een roze ! 1 grote baars verspeeld op een z-claw. tegen het donkere terug naar huis .

                                                      net de 50 cm op de meetlat                                                        

Zondagmorgend om 04.00 uur met Joris naar dezelfde plaats getrokken. nu waren we met de kayak . het was nog iets te vroeg .
één keer dat de eerste stenen boven kwamen , gelijk gaan proberen aan de eerste stek . voor mij ging het voor geen meter daar . dan kwam ik weer te dicht aangevaren of ik gooide niet goed . het was altijd wel iets ! ik moest hier weg en liet Joris even achter . op de andere stek kon ik twee scholenbaarsjes vangen . na deze viel het stil .
terug naar J , die met een kromme stok bezig was . dit gaat een mooie zijn , peins ik .
na enkele minuten , kon ik een tevreden man met z'n baars op het plaatje zetten. ze kwam op een 60 cm uit. helaas, werd haar leven kort nadien beeindigd door enkele tikken van een klauwhamer. laat ze smaken J !


                                                                                                                                                                  
met het opkomend water werd het een beetje te ruw , om nog deftig te vissen. die morgend , had ik uiteindelijk 6 baarzen . ééntje rond de 50 , de rest wat kleiner . J , twee gevangen . een kleintje ook , di 60er en nog een grote gemist .
die avond ben ik nog eens terug gegaan , maar dan vanaf de kant . ene rara ... wie kwam daar ook proberen  ? ja , die visser van zaterdag . een leuke babbel gehad . ondertussen had ik weer een 6-tal baarsjes kunnen vangen . ééntje van rond de vijftig .                                                            



50er

woensdagmiddag , krijg ik een belletje van Jelle : "zin om te baarzen ?"
het was al even geleden , dat we samen op pad waren geweest .
ondertussen is Jelle , een fiere papa van een zoon . nog eens proficiat man !
we wilde het nog eens proberen op de Oosterschelde.
om 16.00 uur , Jelle opgepikt  en richting Roompot gereden.
op het eerste stekje , kwam er niets uit het water . wat me niet zo'n een positieve indruk gaf . de volgende stek was maar enkele kilometers verder . en ik had zo'n gevoel , dat dit even slecht zou zijn . aan Jelle voorgesteld , om een andere stek op te soeken . deze lag aan de zeekant . bleek nog geen slechte keuze te zijn . op de eerste worp , was het al raak voor Jelle. een baarsje van rond de 40 cm . spijtig voor hem , maar dat was de enige vis voor hem die avond .
het was weer een hoop gewissel van pluggen . bij mij kwam er reactie op een Bonnie 128 .
ergens was ik een beetje logica aan't volgen ; afgelopen twee dagen heeft het deftig gestormd aan de kust. meer kans op gewonde vissen en dergelijke op zo'n momenten . onder de meeuwen waren ook wat slachtoffers gevallen.
dus met die theorie een oppervlakte plug in de speld. na enkele worpen , knalde de eerste erop en gelijk hangen . een baars van rond de 50 mocht even poseren en gelijk weer terug . even later weer een beet . maar de Bonnie werd ineens enkele meters verder getost .daarna nog enkele kolken gehad , maar geen hangers .


tegen het donkere terug naar huis geteend . 4 op 4 pogingen gelukt , wat al een opluchting is voor mij . als je hoort hoe de vangsten al zijn geweest dit jaar .

Geen opmerkingen:

Een reactie posten