Hugh's Fish Fight - Half of all fish caught in the North Sea is thrown back overboard dead

collega's en vrienden , vanmorgend scheen er eventjes wat licht in m'n ogen via de pc !
ik las hier op de blog van Henry Gylbey dat er een protest aan't opkomen is i.v.m. Europese viscomissie .
de video die bij deze gelinkt is , zegt alles .
men is oorlog aan't voeren tegen vis in't algemeen !
overlaatst heb ik nog een documentaire gezien over wat er mondiaal bezig is met beroepsvisserij . dit is schrijnend . heb met momenten met tranen in de ogen gekeken , hoe wij deze natuur met grof geweld aan't vernielen zijn . ' The end of the line ' is de titel . een docu die ieder visser moet zien .
veel van onze gewoonten zullen moeten veranderen , willen we leuk vis vangen in de toekomst .
en als we al bij onszelf beginnen , zijn we al goed bezig . ondertussen heb ik al menig vriend , sportvisser mogen leren kennen , die meer en meer het sportieve gedachtgoed hanteren .
waar bij mij nog een serieuze verandering nodig is , is bij de talloze bootjes die volgestouwd staan met koelboxen waar je gemakkelijk je schoonmoeder in kwijt geraakt .
nu stamp ik er een hoop tegen hun schenen , ja ik weet het . maar het is zo !
mocht je die massa vis eens zien wat er zo op een jaar wordt bovengehaald , ga je toch ogen trekken .
ondertussen ben ik ook al een paar keer met zo'n wraktocht mee geweest , maar ik heb toch zo iets van , zoveel vis kan ik gebruiken en de rest mag weder . diepvriesvis trekt op geen zak , zelfs industriele visprodukten zijn twijfelachtig . ik werk met deze laatste bijna dagelijks . ik walg al, als die vis bij mij uit de combisteamer komt .
vis uitdelen aan familie en vrienden . ja , het is een mooi gebaar dat je doet . maar niet aan je eigen hobby !
je kunt beter mensen uitnodigen om mee te vissen . zullen ze zelf zien hoe leuk het wel kan zijn .
mijn principe is ; neem mee wat je in je pan krijgt en laat de rest terug zwemmen !
by the way , ik heb hier een link geplaatst over de visserij die momenteel bezig is. via de site ervan , kan je
deelnemen aan een petitie . doen manne ! elke stem is er 1 meer . 
Hugh's Fish Fight - Half of all fish caught in the North Sea is thrown back overboard dead

graag laat ik nog wat foto's sjowe van de laatste jaren . 't is nu winter en dan neem je meer tijd voor zo'n dinges .de meeste zijn getrokken , toen de vis net geland was . meestal nog met de plug in de bek .
enjoy en tot één dezer !









Geen opmerkingen:

Een reactie posten