watermonitor does it again

woensdag kriebelde het weer . ik moest en zou gaan vissen .
de wind kwam uit zuidelijke richting , in het binnenland nogal vrij fors , maar éénmaal aan de waterkant ,bleek deze met de uren daarop af te nemen . laag tij was rond 22.30 .
de kleur van't water viel redelijk mee , op sommige plaatsen kon ik de bodem tot een halve meter diepte nog zien .
voor de eerste stek was ik eigenlijk te laat en de tweede stek moest nog zichtbaar worden. heel voorzichtig toch naar die stek gegaan . ondertussen begin ik het hier al een beetje te kennen. en met behulp van enkele richtpunten , geraakte ik redelijk vlot aan de stek .
ondertussen was het water tot een spiegeltje omgetoverd . helaas zag ik weinig gejaag , noch van vis ,noch van sterns . een enkele fint maakte wat sprongetjes hier en daar maar dat was het. 
vanaf de eerste worp kreeg ik wel de nodige volgers , wat me toch een goed gevoel gaf .
na ettelijke aanvallen op een watermonitor van Illex , de eerste hanger ! maar een droge knets maakte er abrupt een einde aan . de voorslagknoop was de dader ( ja eigenlijk ikzelf ) .
snel een nieuwe voorslag erop , want de tijd op deze stek is heel beperkt . hoogstens een uurtje en de actie valt hier weg . het moest snel gaan dus .
terug een monitor erop en gelijk weer een aanval op deze. machtig om te zien hoe de baarzen op deze ondiepte achter je plug jagen ! enkele waren van groot formaat , zodat ze met hun rug uit het water kwamen.
uiteindelijk heb ik nog een vijftal baarzen kunnen haken en twee ervan kunnen landen . beide rond de 45/50 cm . ze beginnen wel sterk te worden . dit kon ik goed gewaar worden , omdat op deze plek zo goed als geen stroming staat . en zowaar na het uurtje was de dash eruit . op de volgende stek heb ik nog een drietal uurtjes geprobeerd , maar zonder resultaat.
aan deze kant was het veel troebeler en het passerend bootverkeer deed hier zekers geen goed aan . allerhande pluggen geprobeerd , maar het bleef visloos hier . uiteindelijk met het opkomend tij de brui eraan gegeven . op de spieren van m'n rug kon je stilletjesaan gitaar spelen , en dan is de fun eraf voor mij . al bij al , was ik toch nog tevreden over deze sessie . het had slechter kunne zijn.
de volgende dagen ziet het weer er niet zo denderend uit , vooral qua regen . de wind ligt goed maar komt nogal fors over . we zullen het van dag op dag moeten bekijken en hopen dat we snel terug kunnen gaan ....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten