ruff & tuff

zondagmorgend , de wekker stond op 05.00 uur . bizar genoeg was ik m'n wekker een half uurtje voor .
twee tassen koffie naar binnen gekieperd en op weg naar de Oosterschelde .
ik had 2 stekken in m'n gedacht . rekening gehouden met een zuidwester , zou dit ideaal zijn .
ik kwam mooi op tijd op de eerste stek . de stroming was perfect te noemen . maar het was redelijk troebel water aan deze kant .
van half 7 tot 9 uur ongeveer, zowat alles uit m'n pluggendoos gehaald . het resultaat was niet min ; één mini kolkje achter een Bonnie 128 .
op de tweede stek , terug met volle moed begonnen . geregeld voelde ik kleine tikjes tegen m'n pluggen gaan . m'n vermoeden was , dat dit geepjes waren . ondertussen waren de uren aan't voorbij strijken .het was nog maar een uurtje van laag tij verwijderd , toen ik plots in m'n ooghoek water zag opspatten . zou er dan toch baars zitten ?
ik had tegen mezelf al een paar keer gezegd van ; dit wordt de laatste worp , het doet toch niets af .
toch nog maar eens proberen met een oppervlakte plug : de Yozuri aile magnet . de 'walk the dog  ' kreeg geen respons . misschien eens op een andere manier deze binnen vissen . simpel gewoon wat rukjes geven . op deze manier produceerde de plug veel opspattend water .
de derde worp was direkt raak , 1 knal erop en m'n hengel stond mooi krom .
dit was er eentje van rond de 50 . na de foto mocht hij terug zwemmen . 
nog eens op deze manier proberen . enkele minuten later , weer een knal erop . de slip ging deze keer wel goed tekeer , maar na enkele meters was de show over . er hing nog wat bessenwier aan bij het binnenhalen. weer die nachtmerrie !
nog een uurtje verder geprobeerd met het opkomend tij , maar het vet was van de pot .
totaal op en moe , de auto in en richting thuis gereden .
ik had 2 foto's getrokken van dezelfde baars , de 1ste was weer overbelicht . die heb ik maar omgezet in zwart-wit , de andere in kleur behouden .   


Geen opmerkingen:

Een reactie posten