are you single ?

even mijn gedacht geven betreft enkele haken in plaats van dreggen aan de harde plug .
eigenlijk liep ik al enkele jaren rond om dit eens uit te testen . ik had her en der al eens een artikeltje erover gelezen . tot ik in februari dit jaar op visvakantie was bij Georgie in Mexico .
ik moest voor hem wat voorraad meebrengen waaronder dus die haken voor op z'n pluggen .
terug thuis gekomen ebay en wat lokale hengelsportzaken afgestruind , tot ik enkele soorten gevonden had .
ik weet alleen nog maar wat die Gamakatsu single 56 doet , de andere haken hangen ook al maar nog geen beet gehad op die pluggen .
ben wel best tevreden over die haak . tot nu toe een vijftal baarzen gevangen , en het waren geen kleintjes hihi . allen waren goed gehaakt en had ook niet het gevoel of ik ze ging verliezen tijdens de dril .
waarschijnlijk zal je ook wel bepaalde vissen wel niet haken mijn gedacht . zeebaars heeft nogal de neiging om z'n prooi , zoals makreel bvb. eerst een tik te geven met z'n kop zodat die wat van ''zenne apropos" is voor die gepakt wordt . met dreggen zal je deze waarschijnlijk sneller haken .
maar daar zat bij mij het schoentje te wringen . ik wil vissen vrijwel onbeschadigd kunnen terug zetten . ik wil ze niet tellen hoeveel er bij waren waar één van die haken in het oog zat en/of in de kieuwen met alle gevolgen vandien . voor jezelf is het ook een beetje veiliger dan .
terwijl je de vis onthaakt en ze schud nog eens flink , hoeveel keer is zo'n dreg wel niet in m'n vingers geschoten , joenges toch !
nog een voordeel ; zoals enkelen onder ons bergen wij pluggen in een bakje bijéén . af en toe moet je nogal vree lang schudden aan een plug voor de andere er af zijn , lol . nu gaat het ook al iets beter met de single hook .
de actie van de pluggen blijven zowat hetzelfde , miss zelfs beter ? heb wel gemerkt dat de haak , meestal de voorste , na een worp zich af en toe zelf haakt waardoor je geen actie in je plug krijgt . dit was vooral bij de wat slankere modellen zoals de x-140 van Megabass en de Ima sasuke .
het onthaken is veel gemakkelijker , maar ik gebruik wel meestal een onthaaktang . het is maar om ongewenste piercings te vermijden .
kijk ,we vissen op baars met shads met enkele haak , pilkers met assisthooks , dropshot en weedless . allemaal enkele haken , waarom dan niet op onze pluggen ?






Geen opmerkingen:

Een reactie posten