up's & down's

1 mooi vismoment en 2 blanks was het resultaat de verlopen week . het mooi vismoment is op een vrij moeilijke stek te doen . je geraakt er alleen al wadend tot boven je middel . de ondergrond zijn grote stenen waar het water over giert en dan moet je nog goed uitkijken voor de aankomende rollers die de containerschepen voortbrengen .deze keer was ik er alleen wat eigenlijk niet zo verstandig is , maarja ...
na een half uurtje met de kleine gunnish bezig geweest te zijn , was ik overgeschakeld op een ondiepe plug ; de x-140 van Megabass . na de 3de worp was het raak . een sterke baars die zich na enkele minuten verweer gewonnen gaf . gauw even het statief tussen de blokken wringen en na enkele foto's terug in z'n element gezet . op de kop af 70 cm . ik gelukkig en baars ook wel waarschijnlijk . ik werp terug in en gelijk terug beet . ik had vrij direct door dat dit een zwaardere vis was . de eerste seconden voelde ik dat beest met z'n kop van links naar rechts schudden om van die plug vanaf te geraken . en toen vertrok ze , gierende slip , geen houden aan ! de hengel zo hoog mogelijk houden en ondertussen de slip vaster draaien . maar het gaf geen effect . ze wilde niet aan de oppervlakte komen .ook al stond er maar amper een meter water daar . en ze bleef maar gaan ! ik schatte dat ze een meter of 10, 15 draad er af trok en pats gedaan . snel binnen gehaald en zag dat er nog maar een halve voorslag aanhing en dit stuk was nog volledig gerafeld ook , zelfs de eerste meters dyneema dat er op volgde zag er niet lief meer uit . damn ! een goede plug kwijt en waarschijnlijk een pr baars daar bovenop . al balend terug nieuwe voorslag erop en een plug van Ima , de komomo slim 130 . eerstvolgende worp , bam terug raak . deze voelde beduidend kleiner aan maar wist zich na enkele seconden te bevrijden . de worpen erna gaven geen reactie meer en na een half uurtje toch maar de handdoek in de ring gegooid . tevreden en teleurgesteld tegelijk ben ik afgedruipt .
zaterdagmorgend  terug naar deze stek maar het water was wat te woest naar m'n zin . ik stond nog maar tot m'n knie in het water , komt er een grote roller aan ...splatchhhh tot over m'n waadpak . ik voelde het water tot beneden sijpelen . wat een kut manier om zo je dag te starten ! toch nog een uurtje geprobeerd met een grote Patchinko , maar geen kolken gezien . snel terug naar huis dan maar .
zondagmorgend wilde Rudi en ikzelf deze stek met de kayak aandoen . maar de avond ervoor had ik windguru nog eens gecheckt . nog steeds een 4 Bf met windstoten tot 7 Bf . dan maar uitgeweken naar een stek aan de overkant . alles was aanwezig om te geloven dat er baars zou gevangen worden die dag . maar neen het mocht niet lukken . geen tik gehad . nochtans ik her en der finten zag springen , de sterns en aalscholvers zag duiken en wat verderop een 7-tal zeehonden zag liggen . spijtig dat we enkele keren zo'n zeehondenkop op de stek zagen bovenkomen . was dit de reden ? het zal toch een grote invloed hebben gehad . tegen de middag er af gegaan en maar weder naar huis gekeerd .komende week en weekend moet er gevist worden . hopend op die ene dikke !

mooie 70er

het beloofde een mooie visdag te worden ...nope !

Geen opmerkingen:

Een reactie posten