Pop till you drop , last part

12 dagen vissen vanuit de boot ..... het begon z'n tol te vragen . van onze rug- en armspieren werd het uiterste gevraagd met alle gevolgen van dien . Gelukkig was ons moedertje mee , die ons enkele keren de nodige massage gaf met Johannes-olie . Dit verlichtte onze pijn enorm , zodat we nog van een goede nachtrust konden genieten .Eerlijk gezegd is 12 dagen een beetje teveel van het goede. Alhoewel dat elke vis dat we vingen ons alleen maar meer zin liet krijgen op een volgende aanbeet . Jezus , wat werkt dit verslavend !
Les zijn vakantie zat er op nu en had ik nog een week om "uit te bollen" .
Die week werd er gekozen om nog een trip te doen met de kayak vanuit de baai 'La Boquilla' . Er ging maar 1 hengeltje mee , want dit ging meer een test worden om te zien of het te doen was . De baai is goed beschut tegen de golven , zodat je zonder enige moeite de zee op kan . Alleen het ontbrak hier aan grote rovers op dat moment . Enkele kleine rifbaarsjes werden gehaakt maar buiten dat bleef het echter wat stil. Eventjes wel een paniek moment gehad toen de hengel van Georges , die achter mij stond , er werd uit getikt met de peddel . Op dat moment keek ik achterom en zag zijn hengel een trage duik in de diepte nemen . Ondertussen was George al bijna een 100 meter verder , maar mijn gevloek hoorde hij wel , haha !  Ik wist dat ons moeder snorkelgerief bij had , dus ik zo snel als ik kon terug naar de kant en een kwartier later dreef ik boven de plek des onheils . Na enkele minuten zoeken , zag ik de hengel liggen . Ik schatte dat het ongeveer een meter of 12-15 diep was . Enkele diepe happen adem en in eendenduik naar beneden . Rond m'n 18de heb ik duikschool gevolgd , dus was het risico wel een beetje berekend . Wat was Georgie blij toen ik boven kwam met z'n stokje . De stok vond hij niet zo erg maar de molen , een Stella van Shimano had hij toch graag terug gezien . Al bij al is het nog goed gekomen en een mooie stek er bij.






Woensdag de voorlaatste vakantiedag werd er beslist om toch nog één keer met Levy en zijn boot er op uit te gaan . Dit werd voor mij De kers op de taart ! Ik had nog 1 hengel bij gehouden, Lesley had de andere hengels al mee terug genomen . Dit was er ééntje die ik bij Bol.com had besteld . een zeebaarsstok van 3.30 m ongeveer en nog geen 50 € !
Met deze hengel ging ik die laatste week bijna elke ochtend nog een uurtje gooien in het baaitje . Een goeie hengel om lekker ver te gooien , maar enorm parabolisch . Ik wist , als ik daar een dikke vis op krijg vanaf de kant dat ik deze waarschijnlijk niet zou kunnen landen . Die stok had totaal geen ruggengraat .
Maar vanaf de boot viel het nog best mee . Op de eerste stek bij het strand van Barra , bij de lagune , was het één en al jack crevalle dat onze 'sharkies' aanvielen . Beide hebben we er een grote jack kunnen uithalen , maar o , zo veel aanvallen en lossers  . Om gek van te worden . Knalt er op een gegeven moment vlak voor de boot een dikke rooster op m'n plug. Je zag die vis gewoonweg de plug terug uit spuwen . Wat had ik die nog graag in de boot gezien . Ik denk dat dit één van de laatste vissen was die we al werpend haakte . Hierna werd het vrij stil met vissen . Op een gegeven moment stelde Levy voor om nog wat te trollen om zo misschien nog wat te kunnen vangen . Beide een x-rap in de wartel en trollen maar . Lang duurde het niet of Georges kreeg z'n eerste knal op z'n stok , maar even snel er af . Paar minuten later op mijn hengel het zelfde verhaal . 6 keer kromde m'n hengel tot in het handvat en twee vissen bleven hangen . En die laatste was er ééntje die ik nog zo graag had willen vangen , namelijk een dorado . Ik had de vorige vakantie al wel een kleintje gevangen , maar deze was toch al een beter formaat . Dit was dus echt De kers voor mij . Man wat zijn het toch acrobaten , zo springen !


 
Wat is het een prachtige vakantie geworden , ik kon het me niet beter voorstellen , zo mooi .
En niet alleen het vissen , maar ook de natuur ginds ; prachtige vogels , leguanen ,hagedissen , krokodillen en noemt maar op .







Ondertussen worden er plannen gesmeed om samen met Lesley nog een keertje terug te gaan dit jaar . Ik kan er niet genoeg van krijgen , en er valt nog zo veel te ontdekken , zeker op gebied van vistechnieken en stekken .
Drie weken lang van de lekkere keuken van Blanca mogen genieten . Wat kan deze dame lekker koken ! Gezond , lekker , enorme variatie , is er iets wat je niet lust etc , er word allemaal rekening met gehouden . M.a.w. je word tot het uiterste verwend ! Dit is nu wel één van m'n favoriete vakantiebestemmingen geworden ondertussen . Het is nu wel zo , had Georges niet naar hier gaan wonen , had ik het waarschijnlijk nooit ontdekt .Deze streek heeft veel in petto . Van massa-toerisme is er hier totaal nog geen sprake  , dus er kan nog veel gepionierd worden .
Het was een mooi avontuur en ééntje dat zeker nog een staartje gaat krijgen !
Bij deze wil ik Lesley nog eens graag bedanken voor het fijne gezelschap en zijn uitgebreide kennis betreft materiaal , technieken , knopen enz..
Blanca & Georgie jullie verdienen een dikke duim ! Jullie hebben ons verwend tot in de puntjes en ik ben er zeker van als er andere bezoekers langs komen dat die dat zullen beamen ! Dankjewel voor een top vakantie !!










1 opmerking: