are we going to mate?

De laatste 2 weken er geregeld op uit getrokken. Een paar keer net over de grens wat gepionierd en enkele keren aan m'n vertrouwd watertje aan deze kant van de grens.
Ik heb er telkens veel moeite voor moeten doen, om de sessie goed af te sluiten. Een heleboel kunstaas heeft z'n ding mogen doen. Tot m'n arm er bijna afviel bij wijze van spreken. 
En dan begint die grijze massa hierboven, zich vanalles voor te stellen, wat de oorzaak is, dat het zo taai is. 
Ik veronderstel dat het te maken heeft met de paai periode, die voor de deur staat. Zouden ze dan minder gefocust zijn op voedsel, dit moment? Of ligt het aan de schommelende temperaturen? Want dan krijg je een paar dagen 12 graden voorgeschoteld en dan zakt het weer onder de 10. Of is het met de hoeveelheid neerslag van de vorige dagen, wat best wel de moeite was amai. Enfin als er iemand is, die mij wijzer kan maken. I'm all ears!
1ding is me wel wat opgevallen, dat de avonduren meer kans op succes waren.
Over een week, zetten we onze zinnen op een andere vis, namelijk zeeforel. Samen met 6 ander kameraden trekken we een week naar Denemarken. 2 jaar terug ben ik voor de 1ste keer mee geweest en het beviel me wel redelijk. Desondanks de koude die ik heb moeten weerstaan, want dat is eigenlijk m'n ding niet. Brrr zo afzien seg. Wat je er niet voor over moet hebben. Maar de beloning is o zo mooi als je dan een mooi exemplaar te stekken hebt. Heb er uiteindelijk maar 2 toen gevangen. Maar toch 2 fraaie vissen. Hopelijk maken we volgende week progressie, vooral in aantal en dat het wat warmer is 😅
Post ik hierbij nog de vangsten van afgelopen sessies en de zeeforellen. 
Tot de volgende !

Geen opmerkingen:

Een reactie posten