Mexico , Puerto Escondido

al meer dan een jaar keek ik er naar uit om op bezoek te gaan bij onze vriend George .
en eindelijk was het zo ver ! vliegtickets geboekt en vertrokken vanaf Schiphol rechtstreeks tot in Mexico City . daar een nachtje verbleven in het hotel tegenover de luchthaven en de dag nadien rond de middag met een klein vliegtuigje richting Escondido .
hier stond m'n maatje ons op te wachten . pfff , kreeg het er even moeilijk mee , m'n ogen begonnen te glanzen . het deed zo'n deugd om hem terug te zien !
na een half uurtje rijden kwamen we aan bij hem thuis . we kregen even een kleine rondleiding en de nodige uitleg . Blanca zijn vrouwtje verwelkomde ons zeer hartelijk  en Fret de hond vond het ook wel ok .
'en moat , vanavond efkes visse ? ' jaja ! was m'n antwoord . ik kon maar amper wachten .
spijtig genoeg hadden we heel de vakantie te maken met vrij hoge golven . kantvisserij ging een moeilijke opdracht worden . het water aan de kant bleef troebel en dit was in het nadeel van de roofvis zowel voor ons .
dus waren we genoodzaakt om enkele vistrips met de boot in te lassen . de bedoeling was om zo de kant uit te werpen . het geluk was aan onze kant de eerste trip . her en der zag je talrijke vogels het water induiken . de aasvisjes sprongen alle kanten uit . hier waren ware vreet-orgies aan de hand . ik had het al op filmpjes gezien , maar in realiteit was het gewoon kicken om dit spektakel bezig te zien .
de pluggen gingen overboord en enkele momenten later beukende hengels en gillende slips !
man man , ik was in het aards paradijs beland . de pret kon niet op .
4 keer zijn we met de boot kunnen gaan vissen , waaronder ook een deelname aan een wedstrijd op dorado . die laatste was niet zo'n succes qua vangsten , ook niet bij de andere deelnemers . bij ons kwam er een haaitje aan boord en dat was het .
de andere trips hebben ons flink wat vis opgebracht . het grootste deel waren het Jack crevelle , bonito's , scierra , een kleine dorado , een vis die dacht dat ie een tarpon was ( zo springen !) en Roosterfish .
die laatste kon ik niet verleiden tot een aanbeet , wel talrijke volgers . maar bij Georgie klapte er één op om u tegen te zeggen . na een dril van een dikke 3 kwartiers kwam er een bak boven van 1.31 m ! dit maakte zelfs mijn dag super en zekers voor G die z'n persoonlijk record verpulverde . daarna kon hij geen pap meer zeggen !
elke dag werd er heerlijk gekookt voor ons door zijn lieve vrouw . konden we gebruik maken van een afkoelende plons in het zwembad en onze dorst lessen in de bar of op het strandje beneden bij Yolanda .
het is een heerlijke vakantie geworden en volgens mij gaat het een jaarlijkse traditie worden .ideaal om even van die gure winterperiode hier te ontsnappen .
Georgie , Blanca en Fret .... bedankt voor de fantastische tijd die we met jullie hebben mogen delen en tot volgend jaar !!!!