waar blijven ze ?

rond half april ,heb ik de eerste pogingen ondernomen . deze waren helemaal geen succes op het zoutwater gebied . hopend op een mooie zeeforel  in't begin . vanaf mei was het meer gericht op zeebaars . tot nu toe is het nog altijd een vette nul gebleven .
aan het materiaal en techniek zal het niet liggen . het weer , dat is al wat anders !
ik denk dat je gerust mag zeggen dat het visseizoen zo goed als een maand opgeschort is .
troebel water door die aanhoudende oostelijke wind enkele weken terug helpt ook niet .
op de Oosterschelde bleef naar mijn mening zelfs de algenbloei langer dan normaal aanhouden .
nu eindelijk begint de temperatuur de goede richting uit te gaan . en daarbij nog wind uit de juiste hoek . het moet nu toch eens gaan gebeuren !!
dit jaar heb ik me een hengel aangeschaft om met zacht kunstaas te werk te gaan vanaf de kant. via berichten van o.a. Marco Nieuwenhuize en Bas hengelsport , kwam ik die Rocksweeper van Abu Garcia tegen op de zeebaarsdag bij Bas . hij is iets meer dan drie meter , een dunne blank met fast action , titanium Fuji ogen , neopreen handvat en afgewerkt tot in de details .
ondertussen ben ik wel aan m'n tweede stok bezig , lol ! waarschijnlijk zat er een foutje in de blank . hij knapte net boven het eerste oog van het bovenste gedeelte af , tijdens het uitwerpen . een half uurtje later na dit feit stond ik al met een andere Rocksweeper in m'n handen . goede service bij Bas hengelsport dus .
ik ben enorm tevreden van de hengel . en hij is voor andere technieken zeker ook inzetbaar . dobbervisserij , pluggen , shads , dropshot . van de week zelfs met een sbirolino dobber van 20 gr. geep gevangen . kan goed zijn dat ik mij nog een 2.70 m ook aanschaf . dit meer voor de oppervlakte pluggen .
ondertussen had ik hier en daar wel wat visjes kunnen vangen , zowel op het zoet als op het zout . maar vriend zeebaars laat nog niet veel van zich horen .
mogen de goden ons wat goed gezind zijn , zodat we er eens een lap op kunnen geven !







 

 
 




Geen opmerkingen:

Een reactie posten