ah daar zijn ze !

vorige week was het nog god geklaagd , maar dit weekend heeft daar toch al wat een eind aan gemaakt .
Tony vroeg vrijdagavond of ik zaterdagmorgend zin had om met de kayak op de Westerschelde te gaan proberen . dat zag ik wel zitten . onze vriend Phillipe zou ook van de partij zijn .die nacht dus rond half 4 opgestaan , bootje op het dak en richting Sas van Gent naar Tony thuis . even daar nog m'n turbofins gerepareerd met binnenband van een fiets en wat secondelijm . de pinnen zijn er namelijk uitgescheurd vanonder , maar was gemakkelijk te herstellen zo .
een uurtje of twee later stonden we aan de waterkant . nou er stond wel wat wind , ik denk zo'n 4-5 Bf met af en toe nog wat hevige rukwinden surplus . dit ging geen gemakkelijke opdracht worden .
2 stekken hebben we uitgevist . Tony wist na enkele uurtjes de 1ste te pakken . mooi visje van rond de 45-50 , zo goed ik kon zien . bij mij en Phillipe wilde het nog steeds niet lukken .
terug op de eerste stek aangeland werd er nog een uurtje samen gevist , zonder resultaat . Tony en Phillipe waren ondertussen al terug afgezakt naar de startplaats . maar ik wilde nog niet afgeven man . en dat heeft me toch beloond met 2 baarzen . de eerste was zon'n 45-50 en de 2de een kleine 35-40 . yes , het was me gelukt . eindelijk die eerste baarzen binnen !
zondag voormiddag wilde ik nog eens het water op . de wind zou beter zijn , wat het vissen ten goede zou komen . het werd een taaie sessie met redelijk wat verlies aan dropshotloodjes .
een uurtje voor dat ik stopte kreeg ik m'n enigste beet , maar wat voor één . de slugo werd in één keer naar binnen gezogen , een goeie tik en hangen!  eerste reactie was , lijk achter een dikke steen te hangen . maar dan kwam de slip er aan te pas ! na een run of 5 kreeg ik hem eindelijk in de buurt . snel de camera er bij genomen en nog het laatste van de dril op film gezet . snel nog even op de meetlat en kwam uit op 63 cm . pffff de dag is goed gemaakt !!
ik wilde nog enkele mooie foto's trekken voor ik ze terug zette maar de batterij was leeg , damn !
nu die dropshot-techniek begint nu wel z'n vruchten af te werpen vanuit de kayak . je moet je wel heel de tijd aanpassen naargelang de stroming en wind . ik gebruik gewichtjes van zo'n 7 gram tot een 40 gram . wat me wel opvalt is dat de staafjes minder last hebben van zich ergens vast te zetten , tegenover de bolloodjes die wel snel vast zitten .
gewoonlijk werp ik stroomopwaarts zo ver als het kan . laat het loodje tot op de bodem gaan , ondertussen de lijn strak blijven draaien tot je contact voelt . vanaf nu voel je het loodje over de bodem stuiteren en daar dat je ook met de stroom mee afdrijft moet je ook niet zo veel inhalen . af en toe voel je dat je hengel zacht buigt , dan zit die ergens vast . eventjes een klein rukje geven op het moment dat je die buiging ziet op je top .
zo wil het althans bij mij redelijk goed lukken .
nu hopen dat het alleen maar beter kan worden dit jaar !




 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten