klein grut

augustus werd weer traditioneel een moeilijke maand . moeilijk in de zin van de grotere baarzen te vinden , voor mij althans .
nadat de scholen makreel die redelijk diep op de wester zaten terug getrokken zijn naar open zee , was er ook minder grote zeebaars te bespeuren . andere methodes waren een noodzaak om toch wat vis te haken .
vanuit de kayak ging het enorm goed met een simpel pilkertje ( met enkele haak ) .
vanaf de kant heb ik leuke avonden gehad met oppervlakte pluggen en lepeltjes .
de aile magnet DB van Yo-zuri scoorde nog het beste van al . ik vis deze met rukjes binnen met een constante spanning op de draad . op deze manier zie je telkens een mooie splat water op het oppervlak verschijnen . de laatste keren heb ik ook een teaser ervoor gehangen en geregeld vang ik ook daar baarsjes aan .
het waren vooral baarsjes van rond de 30-35 cm dat domineerde deze maand . de grotere vissen zaten waarschijnlijk eerder naar zachte krab te zoeken dan aasvis mijn gedacht .
nu september zal hopelijk terug beter worden qua grootte en liefst in aantallen ook !!





Geen opmerkingen:

Een reactie posten