the pigs are back

vorige week kreeg ik een telefoontje van Phillipe , om nog eens samen te komen voor we op vakantie vertrekken . eind volgende week trekken we er op uit naar Morbihan, Bretange met de kayak .
zaterdagmorgend om 8 uur troffen we elkander bij Tony's hoofdkwartier . we gingen bij deze gelegenheid nog een nieuwe stek aandoen . de weersomstandigheden waren alles behalve goed . een dikke 4 Bf uit het west-zuidwest en af en toe een felle regenvlaag surtout .
de kleur van het water had zoiets van een koffie verkeerd .
het was een tweetal uur voor hoog tij , toen de eerste shadjes het water indoken . stroming stond er volop en geregeld moest je even een paar stappen terug voor de aankomende boeggolven . de grote containerschepen komen hier op nog geen 200 meter voorbij gestoomd . wel een machtig zicht , vooral als je ziet wat een massa water die boten vooruit stuwen . ik liet al weten om hier eens met de kayak te komen , maar ik kreeg van Phillipe en Tony zowat dezelfde reactie ; gij zijt zot zekers ! hebt ge die stroming al eens bekeken ? levensgevaarlijk !
ja m'n leven riskeren voor een vis is niet aan de orde voor mij , maar een beetje kick mag wel , hihi . we zullen wel zien , miss op een rustig moment .
tony had al enkele keren een beet gevoeld maar niets dat wilde hangen . het waren kleintjes waarschijnlijk , volgens hem .
het ging bij mij echt niet goed . om de 4-5 worpen zat ik met m'n goedje vast tegen de bodem . dit motiveert mij dus wel niet hé . ook voor hen was het af en toe weer eens knopen .
dan nog die wind erbij , zodat je eigenlijk te laat voelt dat je shad over de bodem stuitert .
maar dan ,een kwartiertje ofzo voor de stroming er uit ging .
zie ik Phillipe z'n hengel krommen . ik stond ondertussen een poging te doen om een nieuwe voorslag te leggen .toch maar de camera erbij nemen en het knopen laten voor wat het was .
het kan wel eens een mooie zijn , en inderdaad ja het was een mooie ! achteraf bleek deze  ongeveer een 73 cm te zijn  . na enkele foto's en een stukje film , werd ze terug in haar element gezet . mooi man en zekers met deze omstandigheden .
oké , de volgende poging om m'n voorslag er aan te zetten . maar nu krijgt Tony een knal op z'n stok . de slip trad enkele keren in werking en na een paar minuten weerwerk , kwam er weer een dikke aangezwommen . Tony was in euforie , dat kon je horen aan de kreten , haha !
deze brok spier bleek iets groter te zijn , namelijk 75 cm . voor hem de grootste vanaf de kant dit jaar . wat glunderde hij !
na deze twee vangsten op een korte tijdsperiode , bleek het zowat over te zijn . nog één kleintje werd door Tony gehaakt , maar hier bleef het bij .
ik heb nog op een andere plek met de plug geprobeerd , maar deze heb ik ook ergens tss de stenen geparkeerd . het was over voor mij , motivatie weg ! achteraf nog eventjes bijgekomen in de kroeg en bij Tony nog wat rubbers meegekregen voor volgende week in Bretange .
al bij al toch gezien , nog een leuke voormiddag gehad . september maakt z'n reputatie waar . de schrans-periode is gestart !





 

2 opmerkingen: