it ain't over yet

begin oktober na de vakantie in Morbihan , was ik er nog een paar keer er op uit getrokken met de kayak . maar dit werden visloze sessies , buiten enkele mini -wijtingkjes . rond mij werd er al verteld dat de samenscholing begonnen is . dat gaf me natuurlijk niet veel moed om nog verder te doen .
het wordt ondertussen 's nachts al een pak kouder en de watertemperatuur hangt nu nog rond de 13-14 graden . maar de temperatuur overdag is nog vrij warm voor deze periode .
dus toch nog maar wat proberen vanaf de kant , was m'n gedacht .
normaal gezien had ik met Pieter , zaterdag een plekje op de Sealeopard gereserveerd . maar vrijdag avond kreeg ik te horen dat het afgelast werd .
nu wilde ik toch persé gaan vissen . ik zat al veel te lang binnen , ondragelijk !
zaterdagochtend de auto in , richting Oosterschelde . na een wandeling van een dikke 20 minuten , kwam ik op de stek die ik de nacht voorheen in m'n droom zag flitsen . na een half uur werpen zag de droom er toch wel beter uit , grrrr .een beetje moedeloos terug richting auto geslentert . even een berichtje sturen naar Piet , of hij nog plannen had vandaag .
helaas was hij niet vrij , maar wist me te vertellen dat hij de dag ervoor een super sessie had beleefd in de europoort .
zonder al te veel twijfel , ben ik dan maar richting Rotterdam gereden . rond laag tij kwam ik op de stek aan . er stond een stevig zuiderwind te blazen , maar die had ik in de rug .
het eerste uur was er geen leven te bespeuren en werd ik terug een beetje moedeloos . shads werden geregeld afgewisseld met pluggen , maar het baatte niet veel . ik had nog een klein kwartiertje de tijd om op deze stek een vis te kunnen haken , en dan moet ik van de stek af anders speel je met je leven . die gedachte moeten ze daarboven hebben gehoord volgens mij . de shad werd abrupt opgehouden , de stok in een hoepel en een slip die het wel eventjes te verduren kreeg . aan de kracht te voelen , dacht ik al direkt aan een 70-80ger . maar na landing was ze maar rond de 55 ongeveer . wel een massieve baars , een echte krachtpatser . na de fotoshoot , zwom ze vliegensvlug ver weg van mij . ondertussen waren er twee bootjes op amper 30 meter voor mij aangekomen . dit werd voor mij een triest tafereel . alle baarzen die ze vingen , ik heb er een 20 tal zien vangen , ook ondermaatse belandde in hun koelboxen . er was zelfs geen tijd om ze eerst een deftige genade tik te geven . wat bezielt zo'n mensen eigenlijk ? we liggen allemaal wel te sakkeren over die beroepsvissers die staandwant zetten waar ze maar willen . maar zo'n kerels zijn toch ook niet goed bezig , mijn gedacht . wat een gretigheid komt er daar aan te pas , ik gruwel ervan !
enigste troost dat ik had was het gedacht van ; als er binnekort zo weinig baars nog rond zwemt ,dat zij de eersten zijn die hun dure boot vaker aan de kant gaan houden , want ja benzine kost ook wel wat geld . en ze willen wel zoveel baars hebben dat ze zekers hun benzine en het onderhoud van hun boot er uit hebben . geld boven alles !
wanneer worden er eens maatregelen genomen ? 
zondag samen met Piet , terug naar die stek . resultaat ; totaal noppes . wel even iets bizar voorgehad . had een Zonk van megabass in de wartel hangen . ik werp uit en hoorde iets knallen achter mij . Piet zei dat m'n plug eraf vloog en achter mij ergens belandde . maar terwijl ik terug binnen draai , voel ik toch dat de plug nog aan de lijn hing . ja een halve toch ! 
na 4 jaar dienst , is er dus een eind aan onze relatie gekomen . nu de winter dichter bij komt , zal ik wel wat vaker terug op ebay te vinden zijn , haha ! maar ook goed nieuws bij de Megafish in Merksem ; het zeebaars materiaal wordt grotendeels via Ultimate Fishing besteld . een aanbod dat mij wel kan bekoren ! merken zoals Megabass , Duo , Keitech en noem maar op , kan je nu bij hen vinden .
bon, als de weersomstandigheden nog zo goed blijven als voorheen , kunnen we nog wel enkele weekjes achter de baars zitten , hoop ik . we zullen zien !   

niet zo groot maar beresterk


 

end of the relationship

Geen opmerkingen:

Een reactie posten