end of the season

3 november was voor mij de laatste sessie vanuit de kayak op zeebaars . met veel doorzettingsvermogen als je het mij vraagt . de omstandigheden waren niet echt ideaal toen . een zuidenwind van 4 Bf  en stoten tot gemakkelijk 6-7 die dag . maar uiteindelijk nog 3 baarsjes kunnen landen en nog enkele beten gemist .
ik had gehoopt nog een keer naar de Europoort te gaan , maar de dalende temperatuur en bijgaande wind was niet motiverend voor me , surplus had ik vorige week ook nog een buikgriep erbij . dus bij deze besloten om er maar een punt achter te zetten.
met de winter in aantocht ga ik me op andere soorten focussen ; zeeforel en gul . bij deze laatste is het de bedoeling om doelgericht met kunstaas vanuit de yak te belagen . ik heb enkele stekken op de Wester en de Europoort in gedachten en hopelijk wordt dit succesvol . we zien wel !
ja de zeeforel gaan we wel niet op dezelfde stekken aantreffen , dat worden zowiezo aparte sessies . hopelijk wordt het niet te koud ! ik ben een watje op dat gebied .
dit seizoen was er weer één met ups en downs . vanuit de kayak eigenlijk niet veel blanks meegemaakt . vanaf de kant toch wel met regelmaat . qua aantallen bleef het ook maar pover . als ik er 3 had gevangen was ik al tevreden . veel grote vissen zijn er ook niet boven gekomen , denk zo'n 3-4 vissen van rond de 70 . wel 2 dikke beren moeten afgeven , waar ik niets tegen te zeggen had .
ook opvallend dit jaar was de grote afwezigheid van makreel .en aasvis heb ik ook wel betere jaren geweten . benieuwd wat volgend seizoen gaat doen. waarschijnlijk blijft het in dalende lijn gaan .... nee momenteel heb ik er geen goed oog op . de maatregelen die moeten genomen worden voor een goed herstel van zeebaars gaan er niet komen eer het te laat is , en mijn gedacht .... het is al te laat !en wat men nu in het Europees parlement gaat opleggen is helemaal over de dam ! ofwel zijn die mensen dat deze beslissing hebben genomen olie-dom en een totaal gebrek aan kennis oftewel zijn ze zo corrupt als't maar kan zijn en ontvangen ze van de industriele visserij mooie cadeautjes e.d. zodat deze laatste gewoon hun zin kunnen verder doen met alle gevolgen vandien . geld , gat en god maakt deze wereld rot ! dit vraagt om revolutie ... hopelijk een Franse , met een guillotine op de marktplaats . al die zakkenvullers de kop af ! hèhè effe m'n gal eruit :p
laat ik nog wat prentjes zien van dit jaar om wat af te koelen . a la proxima !








 
 
 






 

1 opmerking: