dropshot & zager

de 4de westerschelde trip werd zaterdagavond vorm gegeven . Tony wilde het dit keer met zagers proberen . "mot je er ook wa hebbe ? " . ja tuurlijk datte !
de volgende morgend stond ik om half 7 op de stoep bij Tony. nog een sloot koffie naar binnen gewerkt en een klein uurtje later stonden we aan het water .
het weer zat goed voor hier , beetje bewolkt met later de zon en een zuidwest 3-4. er stond wel een fikse stroming .
en dat werd een beetje fataal voor mij , nou ja ...
vorige keer had ik een keer teveel force op m'n trappers gezet en de pin die de trapper vasthoudt was er uit geschoten en een tweetal gaten waren zo vervormd , zo dat die pin er niet meer in blijft .
ik had dit proberen te herstellen met er wat Tec7 in te spuiten zodat die pin wat zou blijven zitten .
helaas was het resultaat anders geworden .
bij het vertrek had ik al gemerkt dat er een redelijke spatie tussen de schijf en de trapper was . ik was een goede 500 meters verder en krak , de rechtervoetpedaal brak onderaan af . ja dat wordt roeien !
ik bracht Tony hiervan op de hoogt en die stelde voor om bij de 1st komende stek op anker te gaan tot de stroming terug zou minderen . wat wel een wijze beslissing was .
tijdens die periode heb ik een drietal beten gehad met dus de dropshot en zagers . het waren maar mini beetjes maar wel zeer goed te voelen . eentje van een 30 cm heb ik kunnen haken . tony had er ook zo eentje en ook enkele beetjes gehad .
één keer de stroming er terug uit ging zijn we op het gemakje terug naar de vertrekplaats gedrift .
en net voor de plek waar we er in gegaan zijn krijg ik een duidelijke tik op de hengel . de haak word gezet en als antwoord duikt de top tot aan't water en zwemt de baars zich door de slip . verdomd sterk beest daar beneden ! ondertussen al naar Tony gezwaaid om af te komen . tegen dat hij terug was , had ik hem te stekken . 55 cm op de meetlat , ik verwachtte dat hij groter was naargelang de dril die vooraf ging . maar ik heb er evenveel deugd van gehad . nog een paar fotootjes en ze mocht weer vertrekken . we hebben het nog een klein half uurtje geprobeerd daar , maar geen beet meer gehad .
ondertussen bij Bram van Viskayaks de onderdelen gaan ophalen geweest , zodat ik weer de voetjes kan gebruiken tijdens het yakken . toch veel handiger hoor .


Geen opmerkingen:

Een reactie posten