Pentecost

zaterdag de 1ste dag van Pinksteren , begon al in mineur voor mij . ik was normaal met Rudi om half 6 's morgens afgesproken om met de kayak op de wester te gaan . ik werd dus wakker om half 6 .... zware week op't werk eiste z'n tol dus . even Rudi gebeld dat ik wat later zou zijn . tegen een onverantwoorde snelheid naar de wester gebold , gelukkig was er nog geen verkeer op de baan .
rond 6.45 zat ik ook op't water . in de verte zag ik Rudi druk in de weer . wow die is al goed bezig , dacht ik . maar toen ik dichter naderde , zag ik dat hij het aan de stok had met een meeuw ! tijdens het uitwerpen was die in z'n draad gesukkeld .
Rudi had zich bij de stek voor anker gelegd en dat heeft wel het verschil gemaakt in de vangst vanmorgend .
we hadden opkomend tij , een mooie stroming , niet te hard en wind uit de oostelijke hoek .  driftend was het niet ideaal , en dat heb ik dus mogen ondervinden .
ondertussen begon bij Rudi de beet er in te komen en na een goed uurtje stond z'n teller al op 4 baarzen . geen grote , zowat tss de 40 en de 50 . maar op licht materiaal geeft dit toch voldoende sport .
gelukkig kon ik na een mis beet ,wat later toch ook nog een baars haken . het moet zowat op dezelfde spot geweest zijn waar Rudi ook telkens beet kreeg . bizar toch dat het soms maar op 1 klein plekje is waar ze zich bevinden . na een poosje , een uurtje voor hoog tij, was het zo goed als over hier  . we kregen niets meer gevangen .
bij het keren van het tij heb ik de stek met oppervlakte pluggen bestookt , maar resultaat bleef uit , buiten enkele tikken van wat geep . Rudi was wat verderop gaan proberen , en heeft nog enkele beten gehad en nog 1 baars mogen verzilveren . bij mij bleef het bij die ene en Rudi heeft er toch 5 mogen landen . tegen 11.30 zijn we er terug afgegaan . 
morgen ga ik normaal bij Nieuwpoort  wrakvissen en maandag yakken met Dirk .goed gevuld programma dit Pinksterweekend ! verder verslag volgt nog .



Geen opmerkingen:

Een reactie posten