season '18

Nog maar eens een poging doen om wat neer te pennen , wat de laatste tijd niet meer aan de orde was .
Bon , wat betreft het zeebaarsvissen dit jaar . Elk jaar is toch weer anders ; voor mij traag en taai van start gegaan . Wel niet al te veel blanks gehad maar zeker in het begin geen grote exemplaren kunnen vinden . Om deze reden , ben ik wat meer andere stekken gaan opzoeken , waar ik al enige tijd niet meer was geweest en dat motiveerde me ook om nieuwe stekken uit te proberen . Ook gewoon eens proberen op een ander moment van het getij, en was dit ook een succes met momenten . De laatste jaren bleef ik maar telkens naar dezelfde stekken gaan en was er wat op uitgekeken eigenlijk , de motivatie werd er wat minder op , tijd om te veranderen dus !
Ook voor mij nieuw dit jaar was, dat ik m'n vriendin heb kunnen overtuigen om mee te gaan vissen . En nu heeft ze wel duidelijk de smaak te pakken . Niet zo simpel om iemand die nog nooit een hengel heeft vast gehad , zo even het vissen op zeebaars aan te leren . maar met wat geduld van mijn kant en doorzettingsvermogen van haar kant , begint het toch wat te lukken ! Mijn geluk was , toen ik een 20-25 jaar geleden begon met zeebaarsvissen , er nog redelijk veel baars rond zwom . Nu dit moment deze hobby starten vraagt veel meer doorzetting en uitgebreide technieken beheersen om succesvol te zijn . Daarom alleen al een dikke duim voor m'n partner !
Wat betreft het catch & release verhaal dat men de hobbyvisser heeft opgelegd , was ik er totaal niet mee akkoord . Voor mij kwam het over als dat de zeebaars volledig in het bezit was gekomen voor de beroeps ,al werden er beperkingen voor hen alsook opgelegd . Toch vond ik dit totaal absurd . Nu achteraf is gebleken dat men zich gebaseerd heeft op verkeerde statistieken . Wat nog maar eens duidelijk maakt dat er in Brussel een gebrek is aan de nodige kennis en juiste beslissingen .
Hopelijk vinden ze snel de juiste beperkingen , maatregelen zodat er een goede balans komt voor de hobby- en beroepsvisserij .
Voor de rest laat ik jullie nog wat mee genieten van de betere foto's van dit seizoen . Tot laters !



















Geen opmerkingen:

Een reactie posten